Terytorium Ziemi Tulia

Ziemia Tulia(ang. Tulia Lands) - fanowskie królestwo rządzone przez lwy senegalskie, przez inne lwy nazywane lwami pustynnymi.

Fauna i flora

Żyje tu o wiele mniej zwierząt niż na innych terytoriach. Lwy i inne drapieżniki jednak nie mogą narzekać na brak ofiar. Mieszkają tu wielbłądy, oryksy i żyrafy a podczas pory deszczowej zatrzymują tu się stada zebr, bawołów a rzadziej też słoni. Żyją tu również takie drapieżniki jak serwale, fenki, lamparty, fortele oraz hieny pręgowane.

Nie jest to bardzo bogate w roślinność miejsce. Zamiast trawy w większości miejsc znajduje się piasek. Gdzieniegdzie z pod niego wystają krzewy. Większość terenu porośnięta jest akacjami, palmami i kilkoma innymi gatunkami drzew.

Lwy z Ziemi Tulia

Lwy z tamtego obszaru to lwy senegalskie. Cechują się również blond i piaskowymi odcieniami sierści i grzyw. Nie występują u nich żadne znaczenia na łapach i uszach, a obwódki wokół ich oczu zawsze są jaśniejsze od reszty ciała, lub takie same. Ich oczy zwykle mają kolor brązowy, rzadziej niebieski. Lwy te mają bardziej wysmukłe sylwetki a ich nosy mają kanciasty kształt jednak są różowe lub jasnobrązowe.

Ustrój Stada Tulia

Stado Tulia jest stadem lwów senegalskich. Nim i całym królestwem rządzi król, jednak jego żona ma status konkubiny, oraz może ich być do trzech. Każda z nich przewodzi polowaniu i ma wyższy status niż inne lwice, nawet te pochodzenia królewskiego. Pomimo ustroju podobnego do klasycznych lwich stada w stadzie Tulia wyganiane są tylko lwy, niebędące synami króla. Gdy nowy król przejmuje tron, jego bracia stają się lwimi strażnikami, podobnymi do strażników z Lwiej Ziemi (oczywiście żaden z nich nie ma ryku praojców). Zwykle strażników jest od 3 do 6. Ich synowie nie mogą zostawać w stadzie na zawsze i być strażnikami tak jak oni. Gdy kończą 2 lata, są wyganiani.

Lwice polują tylko dla siebie, lwiątek i króla, natomiast strażnicy muszą polować sami.

Historia

Powstanie tego królestwa szacuje się na czas panowania dziadków Mohatu, którzy wtedy rządzili Lwią Ziemią. Ziemia Tulia stała się królestwem gdy pewien lew dotarł na terytorium grupy lwic. Nie miały samca, więc bez problemów i walki mógł się do nich przyłączyć. Gdy usłyszał o lwich państwach, również wprowadził takie same prawa i zasady jak np. na Lwiej Ziemi. Oficjalnie Ziemia Tulia została uznana za królestwo, gdy siostra Mohatu została zaręczona z księciem Ziemi Tulia.

Podczas panowania Skazy Ziemia Tulia została przejęta przez jego hieny, część lwic pojmana i na siłę przyłączona do Stada Lwiej Ziemi, natomiast król i reszta lwic uciekła. Po jakimś czasie, gdy syn ówczesnego króla dorósł, on i jego bracia postanowili odbić swoje terytorium, jednak kiedy wrócili, okazało się że Skaza nie żyje, hieny zostały przegnane a oni bez walki mogą wrócić na swoje ziemie.

Ciekawostki

  • To stamtąd pochodzi Uru.
  • Jest to jedno z trzech terytoriów gdzie żyją hieny pręgowane.
  • Tutejsze lwice są wyspecjalizowane w polowaniu na wielbłądy i żyrafy.

Galeria