FANDOM

~Informacje zaczerpnięte z http://pl.tlk.wikia.com/wiki/Zazu

Zazu

Zazu jest królewskim majordomusem, informatorem i opiekunem przyszłej pary królewskiej - Simby i Nali. Pomaga królowi w zorientowaniu się co się dzieje na Lwiej Ziemi poprzez przedstawianie mu Porannych Raportów.

Simba mimo swoich obietnic z dzieciństwa nie zwolnił go, jednak Zazu nie odgrywa dużej roli w Królu Lwie II. Jego rolę królewskiego opiekuna przejęli Timon i Pumba.

Wygląd

Zazu ma niebieske pióra z z czarnymi zakończeniami oddzielone białymi prążkami. Brzuch oraz nogi są barwy białej. Dziób ma kolor pomarańczowy z mandarynkowymi znaczeniami przy nozdrzach. Nie posiada tęczówek.

Historia

Zazu przejął „zawód" majordomusa po swojej matce. Wiernie służył Mufasie. Gdy narodził się młody książę, Zazu został jego opiekunem i nauczycielem. Jednak po przejęciu rządów przez stryja Simby musiał on śpiewać dla Skazy i był zamknięty w klatce. W drugiej części powraca do swoich zajęć sprzed narodzin Simby, ponieważ wychowaniem Kiary zajęli się Timon i Pumba.

Ciekawostki

  • Skaza chciał go zjeść.
  • Nie posiada tęczówek.
  • Podczas piosenki „Strasznie już być tym królem chcę" potrafił utrzymać przez jakiś czas dorosłego nosorożca, jednak nie zdołał udźwignąć młodego lwa, gdy ten miał spaść z gałęzi w kanionie.
  • Wypowiedź Zazu: "W każdej rodzinie taki się trafi... w mojej nawet dwóch" może odnosić się do Babazu i Nazu, dwóch usuniętych dzioborożców, którzy prawdopodobnie byli z nim spokrewnieni.
  • Początkowo w Królu Lwie 2 miała wystąpić samica dzioborożca Binti, która miała być żoną Zazu.
  • Zazu jest już bardzo stary, biorąc pod uwagę że przeżył trzy panowania.