FANDOM

Ulongo- lider lwiej straży, który żył za czasów rządów Mohatu.

Historia

Początki Lwiej Straży i trudna przyjaźń z Ahadim

Ulongo był synem Mohatu i bratem Uru. Kiedy się urodził, był bardzo mały i słaby, nie potrafił nawet płakać, ale udało mu się pokonać chorobę. Mimo wszystko jeszcze długo nie mógł normalnie chodzić, przez co inne lwiątka mu dokuczały. Uru zawsze wtedy broniła młodszego brata. Pewnego razu jeden z oprawców rzucił się na Uru, żeby ją pogryźć, i przez przypadek całkowicie rozdarł jej ucho. Ulongo był tak wściekły, że ktoś ją skrzywdził, że zaryczał. W ten sposób odkrył ryk praojców.

Mohatu był dumny z syna, ale ten niedługo cieszył się tą mocą. Już następnego dnia lwią skałę odwiedził wielki płowy lew z siwą grzywą. Był to ojciec złośliwego lwiątka,na które zaryczał. Nakrzyczał na Ulongo, ale Mohatu stanął w jego obronie. Niewiele brakowało, aby doszło do walki, ale wreszcie dwaj ojcowie zawarli układ: Ahadi, poszkodowany lewek, zostanie dołączony do lwiej straży Ulongo w ramach ,,przeprosin", jako najodważniejszy.

Ulondze i Mohatu nie podobał się taki układ, ale musieli jakoś załagodzić konflikt. Chcąc nie chcąc, młody lider przyjął Ahadiego, razem z Bao (najbardziej bystrookim), Mafutą (najsilniejszym) i Lomo (najszybszym).

Jego Lwia straż dobrze sobie radziła, ale wszyscy zdawali sobie sprawę, że byłoby jeszcze lepiej, gdyby nie rzekomo najodważniejszy. Dla Ahadiego przynależność do grupy była tylko okazją do chwalenia się tatuażem, niczym więcej, a kiedy już brał udział w misjach, często coś psuł z powodu swojego lenistwa i tchórzostwa.

Pewnego razu Ahadi posunął się za daleko-chwaląc się przed swoimi rówieśnikami, skoczył do rzeki, z zamiarem przebycia jej po kamieniach. Ale nurt okazał się zbyt wartki i porwał lwiątko. Ulonga uratował go, rykiem podrywając wodę do góry, a cały i zdrowy Ahadi spadł na ziemię. Szybko przybył jego ojciec, który wściekł się na swojego syna za ten wybryk. Bardzo zawstydzony Ahadi uciekł, a rano obudził się bez tatuażu. Na jego miejsce Ulonga przyjął Somę.

Dokonania

Ulongo wsławił się najbardziej wśród liderów lwiej Straży swoją inteligencją i umiejętnością logicznego myślenia. Do jego osiągnięć można zaliczyć znalezienie podziemnych jezior, które nie wysychają w czasie pory suchej, albo Ziemi Gejzerów, najbardziej niebezpiecznego miejsca na sawannie.

Pomoc hienom

Kiedy Ulongo pierwszy raz poszedł na cmentarzysko słoni, poczuł nie wrogość do hien, a litość. Zrozumiał, że te stworzenia zostały wygnane i żyją w ciemności. Postanowił pomóc im za wszelką cenę i znaleźć miejsce, w którym mogłyby mieszkać z dala od lwów. Na początku hieny się go bały, ale potem go polubiły, a z niektórymi połączyła go ogromna więź.

Po długich poszukiwaniach, młody lew znalazł odległą jaskinię na rajskiej ziemi, gdzie mógłby się pomieścić cały Klan. le Mohatu zabronił synowi zaprowadzić tam hien,a ponad to wpadł w szał, że syn się z nimi zadaje.

Przedwczesna Śmierć

Ulongo nie zrezygnował ze swojego celu. Na własną rękę wybrał się na wyprawę do Rajskiej Ziemi. Nigdy nie wrócił, bo drodze napadł na niego Ahadi i zagryzł go. Uru długo o tym nie wiedziała, jednak kiedy prawda wyszła na jaw, zerwała z Ahadim, uprzednio mocno go raniąc. Król umarł od tych ran.

Ciekawostki

  • Hieny zgodziły się pomóc Skazie, bo nie wiedziały, że jego bratem jest Mufasa, potomek zabójcy ich przyjaciela. Dowiedziały się o tym dopiero pod koniec akcji ,,Króla Lwa", i między innymi dlatego zamordowały Skazę.
  • Hieny przeniosły się do odkrytej przez Ulongo jaskini dopiero w przed akcją ,,Króla Lwa 2".