FANDOM

Moyo - postać z uniwersum DragonYoru. Była małżonką Kubwy, a także jedną z pierwszych znanych księżniczek Lwiej Ziemi. 

Wygląd

Moyo posiadała złotawą sierść z ciemnobrązowym "pędzelkiem". Oczy posiada jasnobrązowe. Jej brzuch, łapy oraz pysk są jasno żółte. Posiada także typowo lwioziemski wygląd.

Charakter

Historia

Moyo przyszła na świat jako czwarte dziecko pary królewskiej z Lwiej Ziemi - Afuy i Sautiego. Rodzice nie poświęcali jej czasu, ponieważ całą swoją uwagę skupiali na najstarszym z dzieci, który miał zostać przyszłym królem. Moyo miał czekać taki sam los, jak jej starsze siostry - miały być przeznaczone książetom z innych królestw.

Małą księżniczką opiekowała się żona przywódcy Lwiej Straży - Mpole.  Jej młode lata upływały beztrosko - Moyo mogła wychodzić kiedy chce i bawić się z innymi lwiątkami oraz małymi zwierzętami. Uważali, że była zupełnie inna niż jej starsze siostry - brzydzące się pobrudzić, a nawet traktujące z pogardą inne zwierzęta. Z charakteru porównywały ją do jej starszego brata, lecz przez etykiete i nauke z rodzicami, miał coraz mniej czasu dla lwich przyjaciół.

Hazina i Mashariki zostały wysłane do innych królestw, taki sam los czekał złotą lwicę. Miała być przeznaczona dla księcia ze stada po drugiej stronie gór. Mwana miał zostać mężem księżniczki stada Mlima, a Moyo żoną przyszłego króla tego stada.

Problem był taki, że Mwana i jego przyszła żona, od maleńkiego mieli ze sobą jakiś kontakt. Młoda lwica miała dopiero poznać swojego partnera. Przyjechała rodzina królestwa ze stada Mlima, a ojciec zapoznał córkę ze swoim wybrankiem. Lwiczka była przerażona, ponieważ przyszły król był dużo starszy od niej (nawet starszy od jej najstarszego brata) oraz był większy niż Lwy z Lwiej Ziemi. Jedynie co się w nim jej spodobało, to jego bujna grzywa. Mwana oraz Nyuki cieszyli się swoim towarzystwem, podczas gdy Kubwa patrzył z pogardą na małą lwicę. Był pewny, że będzie w zbliżonym do jego wieku. Moyo również nie kryła swojego rozczarowania, zwłaszcza że teraz musiała z nim spędzać sporo czasu. Kubwa okazał się aroganckim i bezlitosnym lwem - naśmiewał się z lwicy, że wśród jej przyjaciół znajdują się m.in.: zebry, czy słonie. Ciągle mówił o wyższości lwów ze stada Mlima, nad innymi stadami oraz że to dla niej zaszczyt, że będą mogli mieć razem dzieci. Moyo nie mogła tego słuchać, a ze spotkań z nim wracała z płaczem. Nyuki próbowała usprawiedliwiać brata, że tak się zachowuje bo ich ojciec jest surowy oraz że w górach nie mają dużej różnorodności jeśli chodzi o różne gatunki zwierząt. Rodzice nie zwracali uwagę na uczucia córki, uważając że jest to jej przeznaczenie aby zostać żoną Kubwy i mieć z nim dzieci. Liczyła się dla nich pozycja polityczna.

Lwica dorastała, przygotowywana do roli dobrej żony i matki. Wtedy całą Lwią Ziemie obiegła wiadomość, że stary król stada Mlima zmarł. Postanowiono przyspieszyć ślub Moyo oraz jej małżonka. Nie miała czasu nawet na pożegnanie z bratem, ciotką, wujkiem oraz przyjaciółmi. Musiała pogodzić się z zamieszkaniem w nowej krainie. Była ona pełna mrozu, do czego Moyo nie była przyzwyczajona. Wszyscy jednak okazywali jej szacunek, chociaż zdarzali się też tacy, którzy mówili że te śluby to plama na stadzie Mlima. 

Kubwa nic się nie zmienił, a jego rządy były krwawe. Każde stado się jego bało, nawet sami poddani i coraz bardziej jego żona. Moyo czuła do niego coraz większe obrzydzenie i na początku nie chciała się zgadzać na dziecko z takim potworem. Wkrótce przystała na propozycje i raz doszło do zbliżenia. Nie podowało się to rosłemu królu, stąd miał sporo kochanek. Czasem się nawet zdarzało, że te kochanki spodziewały się młodych lwów. Jednak Kubwa to tuszował, często pozbywając się lwic ze stada. Moyo doskonale o tym wiedziała, ale zastanawiała się co lwicą przychodzi o głowy, aby współżyć z takim lwem. Kiedy na świat przyszedł syn Moyo, którego nazwała Cheka znów była radosna. Posiadał jednak więcej cech lwów ze stada Mlima, chociaż miał rzadsze futro oraz większe uszy. Głównie to ona zajmowała się synem, ponieważ jej mąż był "zajęty". Lwica opowiadała synowi o odległej krainie zwanej Lwia Ziemia, gdzie są przeróżne zwierzęta i jest całkowicie ciepło. 

Miała też kontakt z królewskim majordomusem, który przekazywał jej wieści z Lwiej Ziemi - jej bratu oraz szwagierce również urodził się syn, a także następca królewskiego tronu. 

Starała się też wpływać na rządy swojego męża, lecz ten nie słuchał lub groził lwicy że się jej pozbędzie.

Poddani nie znali swojej królowej, uważali ją za obcą, a nietolerancja bardziej się pogłębiała. Kiedy Cheka był nastolatkiem, zamordowano króla i królową stada. Jedynie jej synowi udało się uciec razem z wiernym majordomusem...do krainy, o której opowiadała mu matka.

Relacje

Ciekawostki

  • Posiadała na czole znamie w kształcie serca, stąd wzięło się jej imię.
  • Pierwotnie miała być królową Lwiej Ziemi, ale autorka zmieniła zamysł.