FANDOM

Kioo

Kioo- Lwica nieznanego pochodzenia, starsza przyjaciółka Kiary, gdy ta była jeszcze lwiątkiem

Wygląd

Lwica ma szarawą, lekko żółtą sierść. Z pewnością na jej ciele wyróżniają się rozetki niewiadomego pochodzenia. Jej oczy są koloru jasnoniebieskiego, lecz potrafią zmienić barwę do ciemnoniebieskiego, gdy Kioo się denerwuje, lub smuci. Jej powieki i pysk są jaśniejsze od reszty ciała.

Charakter

Kioo jest wyrozumiała i cierpliwa, przez to mała Kiara uwielbiała z nią rozmawiać i się bawić. Wścieka się tylko, gdy ktoś atakuje, lub poniża jej przyjaciół. Kiedy wpadnie w złość jest nieobliczalna- przez to odeszła ze swojego stada. Kioo jest z natury wojowniczką, ale dusi to w sobie na co dzień- uważa, że ta cecha nie jest jej potrzebna w relacjach z innymi.

Historia

Dzieciństwo

Kioo urodziła się w nieznanym stadzie. Jako mała lwiczka lubiła się bawić ze swoim najlepszym przyjacielem- Uaminifu. Tylko on był jej bliski, ponieważ reszta lwiątek wyśmiewała jej barwę sierści i dziwne rozetki. Biedna Kioo sama nie wiedziała, skąd one pochodzą. Pewnego dnia Mbaya- syn przywódcy stada i szef własnego gangu zaczął szydzić nie tylko z Kioo, ale też Uaminifu. Rozwścieczona lwiczka zaatakowała Mbayę zębami i pazurami tym samym mocno go raniąc. Przyjaciele poszkodowanego natychmiast uciekli, a Uaminifu spojrzał na Kioo przerażonym wzrokiem, odwrócił się i odszedł. Załamana lwica zaczęła płakać i obiecała sobie, że nigdy już nikogo nie straci. Tym samym postanowiła opuścić stado i żyć samotnie na różnych ziemiach.

Dorosłość- po trafieniu na Lwią Ziemię

Kioo wędrując trafiła w końcu na ziemię Simby. Nie wiadomo w jaki sposób spotkała Kiarę, ale mała lwiczka uznała ją za swoją opiekunkę i najlepszą przyjaciółkę. Kioo potrafiła godzinami zajmować się małą księżniczką, a robiła to częściej po narodzinach Kiona. W prawdzie Simba zakazywał Kiarze wychodzić daleko od Lwiej Skały, ale księżniczka zawsze się urywała i odnajdowała swoją ulubioną opiekunkę. Ulubioną zabawą małej było gonienie ogona Kioo. Lwica dzielnie to znosiła, ponieważ uwielbiała Kiarę.

Pewnego dnia przyszedł jednak moment, kiedy Kioo zdała sobie sprawę, że jest zbyt blisko małej księżniczki Lwiej Ziemi. W nocy miała sen, w którym bawiła się z Uaminifu, ale lewek odwrócił się od niej, kiedy chciała go bronić. Spostrzegła, że nie może dłużej opiekować się Kiarą, bo nadejdzie chwila, w której jej serce może- tak jak dawniej- się złamać. Następnego ranka, gdy mała księżniczka przyszła bawić się z Kioo, lwica wytłumaczyła jej, że już nigdy się nie zobaczą. Poprosiła też, żeby Kiara nigdy nie próbowała jej szukać, po czym odeszła. Mała lwiczka jeszcze długo nie mogła pojąć, czemu jej ulubiona opiekunka nagle ją zostawiła. Przeżywała stratę Kioo aż do poznania Kovu.

Kioo jednak nie potrafiła odejść z Lwiej Ziemi. W końcu zdecydowała się zostać na terenach Simby, by być blisko swojej ukochanej lwiczki. Znalazła dom w jaskini z dala od Lwiej Skały i nie zamierzała się tam nawet zbliżać. Pojawiła się jednak na ślubie Kiary i Kovu. Niestety, nigdy już nie odważyła się spotkać księżniczki. Obawiała się, że przyszła królowa będzie miała do niej żal, że Kioo opuściła ją w dzieciństwie i odwróci się od niej, tak jak dawniej Uaminifu.

Relacje

Mlezi- Kioo nigdy nie lubiła swojej matki, ponieważ ta wolała zajmować się Kaką, jej bratem. Mlezi często ukrywała Kioo. Kaka miał normalne barwy, więc matka nie wstydziła się go jak córki.

Kaka- Kioo żywiła urazę do brata, bo on zawsze okazywał wyższość wobec niej. Nigdy nie dogadywała się z nim dobrze, a ich relacje pogorszyły się, gdy Kaka zaprzyjaźnił się z Mbayą.

Uaminifu- Kioo potrafiła na cały dzień uciekać z domu tylko po to, by bawić się z Uaminifu. Lwiątka nie obchodziła barwa i rozetki Kioo, tylko jej charakter. Po jego utracie lwiczka długo nie mogła się pozbierać.

Mbaya- Mała lwiczka dzielnie znosiła żarty i szydzenia syna przywódcy stada wobec niej. Bowiem nie obchodziło jej to, co o niej myślał, kiedy miała przy sobie Uaminifu. Zmieniło się to, gdy Mbaya skierował swoje złośliwości w stronę Uaminifu.

Kiara- Kiedy Kioo dorosła, poznała małą Kiarę. Pokochała ją jak młodszą siostrę. Całe dnie potrafiła spędzać na wymyślaniu księżniczce nowych zabaw. Długo przeżywała swoją decyzję o odejściu od małej przyjaciółki.

Ciekawostki

  • Na ślubie Kiary i Kovu została zauważona przez Kovu. W strachu, że lew powie o Kioo żonie, lwica uciekła.
  • Kioo związała się ze złoziemcem
  • Kioo nie była zbytnio zorientowana, jeśli chodzi o sytuację Lwiej Ziemi. Za młodu nie widziała kim jest Skaza i nie orientowała się w wojnie z Zirą.
  • Jej oczy zmieniają barwę z jasnoniebieskiej na ciemnoniebieską. Kiedy jest szczęśliwa mają barwę błękitu, a kiedy się złości, lub smuci- granatu.
  • Kioo ma na swoim ciele rozetki. Podejrzewa się, że jej prapradziadkiem był lampart.
  • Jej barwa jest niewiadomego pochodzenia
  • Kioo podczas życia na Lwiej Ziemi zauważyła Uaminifu, który tam zamieszkał z matką. Była prawie pewna, że on też ją widział, ale odeszła zanim lew zdążył jej się przyjrzeć.
  • Mbaya umarł od ran zadanych przez Kioo.
  • Lwica zmarła ze starości za czasów rządów Kiary i Kovu. Kion znalazł jej ciało podczas patrolu i pochował je nie wiadomo gdzie.