FANDOM

Kijivu
SzqgB
Kijivu
Znaczenie (Suahili) Szara
Status Nie żyje
Powód śmierci Zabita przez Simu
Stado Górskie Szczyty
Pozycja Królowa
Partner NIEZNANY
Potomstwo Eren - syn,

Lovely - córka

Reszta rodziny Simu - siostra
Kolor Futra Szare z jaśniejszymi oznaczeniami
Usposobienie Dobra, łagodna, spokojna

Kijivu - Była królowa Górskich Szczytów. Matka Erena i Lovely. Siostra Simu. Obecnie nie żyje.

Wygląd:

Kijivu była młodą, zgrabną, zwinną, chudą, lecz o silnych łapach lwicą. Jej nos był brązowy, a jego kształt typowy dla Lwio-ziemców. Końcówka jej ogona była ciemno-szara, a oczy jasno-niebieskie. Najprawdopodobniej kolor oczu odziedziczyła po matce, a kolor futra i jasnych oznaczeń najprawdopodobniej po swojej babci, od strony ojca. Kijivu ma gładki pysk i dość mocne, silne łapy. Jest zgrabna i szybka. Wychowała się w górach przez co jest też silna i wytrwała.

Charakter:

Kijivu jako lwiątko była bardzo porywcza i szybko wyciągała wnioski. Bardzo lubiła się bawić i często nie brała do wiadomości faktu, że ktoś może nie mieć ochoty spędzać z nią czas. Była rozpieszczana przez rodziców, zwłaszcza przez ojca który poświęcał jej swój cały wolny czas, ignorując przy tym Simu, siostrę Kijivu z tego samego miotu. Gdy lwica dorosła stała się bardziej asertywna, pewniejsza Siebie ale też i spokojna, opanowana, bardziej myśląca czasem niż działająca. Była dobrą królową, chodź na początku obawiała się że nie podoła obowiązkowi. Jako matka traktowała swoje dzieci tak samo. Całą swoją miłość i czas dzieliła na oboje z nich. Była łagodna i cierpliwa. Zawsze bezpieczeństwo innych ceniła ponad własne. Gdy umarła wszyscy jej poddani opłakiwali ją. Ona sama twierdziła że dobro innych jest najważniejsze, a ona jako królowa powinna móc swojemu ludowi je zapewnić.

Historia imienia:

Kijivu i jej siostra przyszły na świat bardzo niespodziewanie. Z tego powodu ich rodzice nie mieli zbytnio czasu na zastanawianie się nad imionami. Gdy narodziły im się dwie córki, imienia wybrali na szybko. Chcieli aby pasowały one do córek i były "odpowiednie". Dlatego właśnie małą, ale najsilniejszą z dwójki lwiątek, przyszłą władczynię królestwa nazwali po prostu Kijivu, co w Suahili oznacza "Szara", a to z powodu szarego koloru futra u małej lwiczki.

Historia:

Kijivu i jej siostra urodziły się zaledwie kilka dni po skończeniu się wyjątkowo trudnej pory suchej. Wszyscy poddani uważali że narodziny lwiątek są darem z niebios który zakończył mękę i suszę która dotknęła ich krainę. Przyszła władczyni królestwa była bardzo porywczym i uwielbiającym się bawić lwiątkiem. Jej ojciec często zabierał ją na szczyt skały, na której zwykle zwoływał stado i obserwował królestwo i udzielał wielu różnych lekcji związanych z panowaniem i bycia dobrą królową. Kijivu nie zauważała że jej siostra, Simu, była traktowana przez rodziców inaczej niż ona. Król i królowa całą swoją uwagę skupiali na małej Kijivu. Gdy dwie

Szara

Kijivu

lwice były już nastolatkami, po raz pierwszy wdały się w ostrą kłótnie. Simu uważała za niesprawiedliwy fakt, że to jej siostra, a nie ona zostanie kiedyś władczynią, za to Kijivu nie widziała w tym nic złego i uważała że jej siostra jest po prostu zazdrosna. Kłótnia była tak wielka że dwie lwice zaczęły ze Sobą nawet walczyć. Wszystko przerwał król. Rozdzielił swoje dwie córki. Wszystkie jego złe i ostre słowa był skierowane na Simu. Zgodnie z prawem, atak na królową lub przyszłą władczynią był karany więzieniem. Simu właśnie wtedy uciekła. Kijivu była wprost pewna że jej siostra wróci następnego dnia jak gdyby nigdy nic, ale... nic takiego się nie stało. Kijivu gdy osiągnęła pełno-letność zasiadła na tronie. Z czasem wyszła za przystojnego, ciemno-kasztanowego lwa i urodziła dwójkę lwiątek. Wspólnie z partnerem nazwali je Eren i Lovely. Zgodnie z prawem, Eren miał odziedziczyć tron po matce gdy osiągnie odpowiedni wiek. Królowa matka opiekowała się swoimi dziećmi. Była dobrą królową i bardzo dobrą matką. Często zabierała swoje dzieci na nauki polowania, kultury i zachowania. Pewnego dnia, gdy Erenowi zaczęła już całkiem szybko wyrastać grzywa, lwica wzięła swojego syna by pokazać mu granice królestwa. Właśnie wtedy doszło do katastrofy. Kijivu najpierw usłyszała dziwny szelest. Odwróciła się i poczuła na swoim karku ostre kły i poczuła zapach krwi. Gdy się odwróciła jej oczom ukazała się chuda, umięśniona w łapach i w pysku szara lwica. Simu. Kijivu kazała uciekać swojemu synowi, który pobiegł po pomoc, a w tym czasie dwie lwice walczyły na śmierć i życie. Kijivu nigdy nie była dobra w walce, a Simu prawdopodobnie przez większość życia ćwiczyła i czekała na ten jeden dzień zemsty. Kijivu poległa i osunęła się martwa na ziemię akurat w tym momencie, w którym jej syn wrócił wraz z królewską strażą...