FANDOM

UWAGA! SPOILERY DO TRZECIEGO SEZONY LWIEJ STRAŻY!

Baliyo to młody samiec lwa, który mieszka na Drzewie Życia. Jest członkiem Nocnego Stada (Ang. Night Pride). Jest także młodszym bratem Rani i wnukiem Janny.

Wygląd:

Baliyo to młody, ciemno-kasztanowy lew z ciemno-brązową grzywą oraz ogonem, typowo zło-ziemskim, różowym nosem, nie puchatym pyskiem i niebieskimi oczami. Jego grzywa dopiero co rośnie, obecnie przypomina w kształcie irokeza. Ma brzuchu, łapach, szyi i pysku posiada jasne oznaczenia. Pasy w jego uszach są ciemno-brązowe.

Charakter:

Baliyo jest entuzjastycznym i przyjaznym lwem. Jest odważny, lojalny i oddany obowiązkowi ochrony Drzewa Życia, co doprowadziło również do tego, że Baliyo jest nieco pochopny i szybko wyciąga wnioski, jak widać, gdy Nocne Stado po raz pierwszy spotkało Lwią Straż; Baliyo źle zrozumiała sytuację, uważając Lwią Straż za wrogów i natychmiast zaatakował, co doprowadziło do nieporozumień między obiema grupami. W przeciwnym razie jest przyjazny i wybaczający, nie ma pretensji do Kiona za to, że użył na nim Ryk oprócz tego, że poprosił, by nie robił tego ponownie. Ma wielkie serce i kocha swoją rodzinę, ponieważ złamało go serce odejścia babci, ale przysiągł jej, że pozostanie silny i będzie wspierać swoją siostrę.

Baliyo-appearances